EGYMI - terápiák

Mozgásfejlesztés az EGYMI-ben

Az idegrendszer érése egy genetikai program alapján fut. Mit is jelent ez valójában? A babák születésüket követően maguktól megtanulnak kúszni, mászni, felállni és járni anélkül, hogy bárki tanítaná őket erre.

 Az agy érése és a külső környezet együttesen határozza meg a gyerekek fejlődését. Azonban ez a kódolt érési folyamat nem mindig tudja a maga útját járni. Bármi történhet a méhen belül, a szüléskor, vagy az élet első éveiben, ami lelassítja az idegrendszer érését.

Legkésőbb az óvodára már egyre több látható jele van annak, ha egy gyermek fejlődése nem a megfelelő ütemben halad. A szakértői vizsgálatokat követően, a sajátos nevelési igény megállapításának része, hogy a fejlődést a legoptimálisabb irányba terelő terápiákat kijelöljék. A szakértői véleményekben rendszeresen találjuk meg a következő mondatot: „szenzomotoros terápi javasolt“.

Ez az a fejlesztés, ami az idegrendszerben a hiányzó láncszemeket a helyére tudja illeszteni. Ha lassul az idegrendszer érési folyamata, külső környezeti ingerekel tudunk segíteni. Hogyan? A sok gurulással, bukfenccel, egyensúlyozó gyakorlatokkal, szökdelésekkel, labdával felgyorsítható az érés. A fejlesztés motorja a vesztibuláris rendszer, más néven egyensúlyi központ.

Az egymásra épülő gyakorlatokkal minden egyéb fejlesztés megalapozható, így egy beszédfogyatékos gyermek hangjai előbb rendeződnek, a figyelemhiányos gyermek jobban tud koncentrálni, a tanulási zavar veszélyeztettnél pedig a részképességek gyorsabb érésnek indulnak. A kiscsoportban végzett mozgásos gyakorlatok segítik a másokhoz való alkalmazkodást, javítják a feladattudatot, feladattartást és a monotóniatűrést.

Intézményünkben minden gyermek megkapja a számára javasolt szenzomotoros fejlesztést, TSMT formájában.

 

 

Megosztás:  Facebook